Optimaliseer je campagne met deze kennis van Zoover

Zoover/Weeronline heeft dankzij haar webstatistieken een prima instrument in handen om te zien wanneer mensen zich oriënteren op een dagje weg of vakantie. Jitske Roos zocht de statistieken bij elkaar die interessant kunnen zijn voor de timing van bijvoorbeeld uw e-mail campagne of twitterbericht.

het weer in Kaatsheuvel

Donderdagavond favoriete zoekavond voor weekend-uitstapjes
Donderdag zien we op Weeronline steeds een piek op Kaatsheuvel (Efteling), Harderwijk (Dolfinarium) en Slagharen. Blijkbaar worden op donderdag de activiteiten voor het weekend ingepland. Zelfs meer dan op vrijdagavond. In het weekend zelf liggen de bezoekersaantallen relatief laag.

Bij slecht weer worden vakanties voorbereid
Op dagen dat het slecht weer is, gaan de internetbezoeken aan Zoover beoordelingen van vakantie steevast omhoog. Blijkbaar zijn dat de momenten dat mensen de tijd nemen om zich op een vakantie te oriënteren.

Piekmomenten op de dag
Op Zoover is een duidelijk herkenbaar dagritme terug te zien in tijdstippen waarop de website wordt bezocht. Er zijn twee tijdsblokken met duidelijk meer bezoek:

–          tussen 11.00 tot 14.00 uur

–          tussen 19.00 en 22.00 uur

 

Piekmaanden voor dagrecreatie: mei en augustus
Specifiek voor de dagrecreatie springen er twee maanden uit waarop de zoekopdrachten naar dagrecreatie op Zoover bovengemiddeld zijn: mei en augustus. Op de website weeronline.nl is een aangepaste weersverwachting voor ‘fiets- en wandelweer’ beschikbaar. Deze werd in 2010 duidelijk het meest bezocht in augustus.

Meer informatie: www.zoover.nl / www.meteovista.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *