Ook goed paasweekend voor Belgische en Duitse parken

Het goede paasweekend voor Nederlandse attractieparken is zeker niet ten koste gegaan van de Belgische en Duitse parken. De meubelboulevards lijken de grootste verliezers van de zonnige Paasdagen.

30% meer bezoek voor Bobbejaanland

Bobbejaanland, zo’n 40 kilometer over de Nederlands-Belgische grens, heeft zijn seizoen glansrijk ingezet dit jaar. Tijdens de afgelopen twee weken kwamen 65.000 bezoekers naar het park, bijna 30% meer dan tijdens de paasvakantie van 2010. Het schitterende weer van de afgelopen dagen heeft zeker bijgedragen aan deze geslaagde start van het pretparkenseizoen, maar ook de gloednieuwe attractie DIZZ blijkt een schot in de roos.

 

Movie Park Germany verdubbeld bezoekcijfers

Movie Park Germany, net over de grens op 1,5 uur rijden vanaf Utrecht, is het seizoen 2011 zeer succesvol gestart. Het grootste film- en entertainmentpark van Europa verdubbelde deze paasperiode het bezoekersaantal ten opzichte van vorig jaar. Er kwamen de afgelopen dagen ruim 50.000 mensen naar het park.


De weersomstandigheden hebben een belangrijke bijdrage geleverd aan het succes. “De eerste weken van een pretparkseizoen moeten de bezoekers meestal nog “een beetje op gang komen”. Maar dit jaar is het al vanaf 1 april, het moment dat we de deuren weer geopend hebben, lekker druk in het park,” aldus Wouter Dekkers, de Nederlandse general manager van het park. Vorig jaar trok Movie Park Germany 1,2 miljoen bezoekers. Dertig procent van hen kwam uit Nederland.

Movie Park Germany gaat er van uit dat de eerste cijfers een voorbode zijn van een succesvol en vooral bijzonder seizoen. Op 18 juni viert het park zijn 15e verjaardag met de oepning van een nieuwe en unieke indoor-achtbaan; Van Helsing’s Factory.  Bezoekers gaan samen met de beroemde vampierjager Van Helsing op jacht naar vampieren. Passend bij deze nieuwe attractie is het naastgelegen restaurant Music Club omgedoopt en –verbouwd tot de Van Helsing’s Club.

 

Bellewaerde Park: 20% bezoekers meer

Bellewaerde Park heeft de afgelopen paasvakantie 20% meer bezoekers ontvangen dan de al zeer succesvolle zelfde periode van vorig jaar. De nieuwe attractie Jungle Mission en het stralende weer zijn hier duidelijk de belangrijkste factoren geweest. Heel wat bezoekers zijn benieuwd naar de nieuwe familieattractie Jungle Mission en wagen zich aan een avontuurlijke boottocht naar het hartje van de Jungle.  Voor de realisatie van deze attractie heeft Bellewaerde Park het unieke project “de Jungle Kids” in het leven geroepen, waarbij 10 Vlaamse kinderen samen met 5 bekende creatievelingen de attractie mee hebben ontworpen en gerealiseerd. De totale investering voor deze nieuwe attractie bedraagt ruim 1 miljoen euro.

Jungle Mission

Seizoen 2011 – vervolg

Bellewaerde Park ziet het seizoen 2011 met vertrouwen tegemoet.  Vorig jaar was de stunt en duikshow Wakanda een zeer groot succes en op algemeen verzoek zal er tijdens juli en augustus een Wakanda zomershow met een aangepast scenario zijn. De laatste 2 zaterdagen van Juli en de eerste 3 zaterdagen van augustus zijn er de Zomernocturnes waar het park tot 22 uur open blijft met extra animatie. In het najaar is er de derde editie van Halloween Rat Attack, waarbij de strijd tussen Koning Leeuw en Koning Rat dit jaar definitief zal beslecht worden.

 

Meubelboulevards minder

De meubelboulevards hadden de bui al zien hangen. In figuurlijke zin. Want het extreem mooie weer was al dfagen gelkeden voorspeld. Alleen de tuincentra profiteerden nog van een inhaalslag volgens een interview in de financiële telegraaf

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *