Noord-Holland verdeelt € 30.000 onder 5 promotie-initiatieven

Een 20 tal initiatieven ten behoeve van de toeristische promotie van de provincie Noord-Holland zijn door een vakjury beoordeeld. Vijf hiervan zijn gehonoreerd.  Amsterdam Toerisme & Congres Bureau (ATCB)  heeft  in het kader van de uitvoering van de promotieopdracht voor Provincie Noord-Holland een speciaal budget van in totaal EUR 30,000 beschikbaar voor gesteld om promotie initiatieven vanuit de toeristische sector te stimuleren. 

De jury is op 29 februari in Hotel Lion d’Or te Haarlem bijeengekomen om meer dan 20 ingediende aanvragen van meer dan 90 ondernemers te beoordelen. De jury bestond uit vertegenwoordigers van de brancheorganisaties Recron, Hiswa, Koninklijke Horeca Nederland en de Regio VVV’s. “Het beoordelen bleek een uitdaging te zijn”, volgens de juryleden.

De vijf gehonoreerde initiatieven in vogelvlucht…

Het eerste gehonoreerde initiatief wil onder de noemer ‘Vlinders aan de Noord-Hollandse Kust’ aandacht vestigen op de kwetsbare vlinders in het campinggebied van Kennemer Duincamping Geversduin. Zo wordt er onder andere een vlinderroute door het Noord-Holland duinreservaat ontwikkelt, excursies opgezet  en zal de Vlinderstichting deze duurzame campagne aanbevelen bij de bezoekers.

Het tweede initiatief ‘Ontdek de Noordrand’ is een samenwerkingsverband dat de promotie van een nieuw toeristisch gebied ‘Noordrand Geestmerambacht’ verzorgd. De toeristische ondernemers in dit gebied willen middels een jaarlijks terugkerende open dag in april, de bezoekers kennis laten maken met de verrassende toeristische mogelijkheden van deze nieuwe regio. Via diverse media wordt de open dag en de regio onder de aandacht gebracht van de consument.

Met het derde initiatief ‘MyBeach Texel’ wordt de strandbezoeker op Texel gestimuleerd het strand schoon te houden. MyBeach is een initiatief dat aangewezen stukken strand als een 100% afvalvrije zone bestempeld; het strand dient brandschoon te blijven. Het project MyBeach draagt bij aan een positief en duurzaam imago van Texel. Bovendien zullen er gedurende het zomerseizoen vele sportieve en/of educatieve activiteiten georganiseerd worden in het kader van ‘Schone Stranden’ en ‘Gezonde Zee’. Ook worden er promotiematerialen ontwikkeld voor bezoekers.

Met het vierde initiatief ‘Buitenplaatsenroute’ worden de buitenhuizen en tuinen van de welvarende stedelingen van de 17e eeuw opengesteld voor het publiek. Hiervoor wordt een promotionele routestructuur ontwikkeld. De route kan men zelf bepalen en zal de ontwikkeling van deze karakteristieke Hollandse landschapsstructuur in een nieuw daglicht zetten.  Het publiek wordt met informatie over tuinen en hun achtergrond gestimuleerd om de tuinen van buitenplaatsen en de keurtuinen van grachtenhuismusea te bezoeken.

Het vijfde initiatief ‘Belevingsroutes Wijdemeren‘ koppelen aan QR-codes’ wil cultuur, natuur, watersport, en historie zichtbaar maken voor de recreant en verbinden aan themaroutes. Hiertoe wordt een uniforme promotie uitstraling ontwikkelt en kunnen deelnemers aansluiten op dit systeem.

Bron: Tourpress
Meer informatie: www.atcb.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *