Nieuw bezoekersrecord voor Caravan Salon Dusseldorf

Het lijkt er op dat onze Oosterburen het kamperen herontdekt hebben. In het afsluitende persbericht meldt de Caravan Salon Dusseldorf een stijging van 14% naar 232.000 bezoekers. De groei werd voor een groot deel ingevuld door jonge gezinnen die interesse tonen in een kampeervakantie.

Beursdirecteur Joachim Schäfer: “De mobiele vrijetijdsbesteding als vakantievorm beleeft wederom een sterke groei. Dit blijkt ook uit het groot aantal bezoekers dat de beurs voor het eerst bezocht, te weten rond de 35 procent. Nergens anders dan in Düsseldorf vinden de bezoekers een compleet overzicht op de markt, de noviteiten en innovaties van het nieuwe seizoen en bovendien een aantrekkelijk programma met activiteiten voor het hele gezin,”.

Nieuwe doelgroepen
Veel nieuwkomers zijn dit jaar doelgericht naar de speciale tentoonstelling ‘StarterWelt’ gegaan om zich daar uitvoerig te laten informeren of om bij experts meer over individuele thema’s te weten te komen. “Dit jaar had bijna 60 procent van de bezoekers concrete investeringsplannen. De groei van CARAVAN SALON bewijst welke plek caravaning als vrijetijdsbesteding in de maatschappij inneemt.
Vakbezoekers van overal ter wereld (dit jaar waren er opvallend veel belangrijke delegaties uit de USA, Australië en Azië te vinden) bevestigen de internationale belangstelling voor het kampeerproduct.

Verkoop van kampeermiddelen in de lift
Het overgrote deel van de exposanten van CARAVAN SALON was heel tevreden en sprak van zeer goede verkoopcijfers. Dit zal het volgende seizoen ook merkbaar worden op campings. “De TV-campagne van de Caravaning Industrie Verband heeft er sterk aan bijgedragen, dat we veel nieuwe, jonge kopers in Düsseldorf hebben kunnen begroeten.”, verklaart een van de standhouders het succes van de beurs.

Meer informatie: www.caravan-salon.de

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *