Nederlandse kust blijft populair

De Nederlandse kust was ook in 2011 een populaire vakantiebestemming voor (inter)nationale toeristen. Zo’n 1,75 miljoen buitenlandse toeristen vierden vakantie aan de Nederlandse kust. Daarnaast brachten ruim 3 miljoen Nederlanders een kustvakantie door in eigen land. In totaal besteedden de (inter)nationale toeristen hierbij ruim 1 miljard euro in Nederland. Het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC) presenteert deze cijfers woensdag 14 november tijdens de Landelijke Kustdagen in Zeeland.

VEEL DUITSERS EN BELGEN
De Nederlandse kust is met name populair bij Duitsers en Belgen. Duitsland staat al jaren op nummer één: in 2011 brachten zo’n 1,3 miljoen Duitsers een vakantie door aan onze kust. Het aantal Belgen aan de Nederlandse kust is de laatste jaren flink gestegen. In 2011 kwamen ruim 250.000 Belgen de grens over voor een (korte) vakantie aan de Nederlandse kust. In 2001 waren dat er ruim 110.000 en daarmee is het aantal Belgische kustbezoekers in tien jaar meer dan verdubbeld.

LANDELIJKE KUSTDAGEN
De Nederlandse kust is een belangrijk onderdeel van de (inter)nationale marketing van Nederland. Het NBTC zet zich, samen met partners, in om de Nederlandse kust blijvend onder de aandacht te brengen van (potentiële) bezoekers. Het NBTC en Strand Nederland organiseren op 14 en 15 november aanstaande de Landelijke Kustdagen in Veere, Zeeland. Dit congres brengt de toeristische sector rondom de Nederlandse kust bijeen. Met als thema ‘de kracht van de kust’ komen onderwerpen als economische (beleids)ontwikkeling, milieu, duurzaamheid, onderzoek en marketing aan bod.

Meer over de Landelijke Kustdagen vindt u op: www.nbtc.nl/lkd

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *