Neckermann ziet groeimarkt in Wellness vakanties

Mensen gaan in de toekomst vaker en korter op vakantie is de voorspelling. Het vakantiegedrag wordt daarentegen steeds gevarieerder. Vanwege de vergrijzing neemt de populariteit van kampeervakanties zelfs af. Ze kiezen steeds vaker voor reisjes waarin een bepaalde activiteit centraal staat. Wandelen, fietsen, culinair en cultuur zijn het populairst, maar wellness is één van de snelst groeiende branches. Neckermann speelt in op deze trend en introduceert Neckermann Wellness vakanties.

Neckermann introduceert Wellness vakanties
In de wintereditie van de vakantie brochures van Neckermann gaat de aandacht uit naar de vakantie wensen van de ‘winter vakantieganger’ waarvoor een geheel nieuw concept, genaamd “Neckermann Wellness vakanties” wordt geïntroduceerd. Dit SPA & Wellness concept is ideaal voor de verwende vakantieganger die zich tijdens de koude, donkere wintermaanden helemaal in de watten wil laten leggen in een betaalbare kwaliteitsaccommodatie op één van de zonnige Neckermann bestemmingen. De uitgebreide SPA & Wellness faciliteiten staan garant voor totale ontspanning van lichaam en geest en men zal als herboren thuis komen.

Speciaal voor de Neckermann gasten zijn bovendien bij elke accommodatie diverse gratis extra’s inbegrepen. Verder geeft Neckermann bij iedere Wellness vakantie boeking twee gratis wellness arrangementen weg voor een ontspannen bezoek aan één van de deelnemende sauna’s in Nederland. Zo kunnen gasten voor vertrek al helemaal in vakantiestemming komen.

Effect vergrijzing op de vakantiemarkt
Door de vergrijzing wijzigt de samenstelling van de totale groep vakantiegangers. In 2020 is 34% van de Nederlandse bevolking 55 jaar of ouder, waarvan 20% 65 jaar of ouder is.

Toekomstige senioren zijn vitaler en gewend om regelmatig op vakantie te gaan dit heeft een positieve impact op de participatie en de frequentie.
65-plussers hebben vaak andere reiswensen, met name qua voorzieningen. Deze groep heeft meer belangstelling voor aspecten als gezondheid, comfort en veiligheid.
Het streven naar materieel geluk is bij deze groep vervangen door de zoektocht naar immateriële waarden zoals; gezondheid, schoonheid en zingeving.

Men gaat van beleving naar verrijking.
Deze groep gaat bewuster leven en daar horen nieuwe normen en waarden bij zoals; werken om te leven in plaats van leven om te werken. Maar ook, eerlijk leven en duurzaam consumeren.

Bron: persbericht Neckermann

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *