NBTC en Holland Factory starten online ticketshop

Het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC) ontwikkelt samen met Holland Factory een online ticketshop. De (inter)nationale bezoeker van Nederland kan hierdoor -online en met korting- entreebewijzen kopen voor Nederlandse musea en attracties. De ticketshop wordt gepromoot en toegankelijk via www.holland.com, het wereldwijde informatie- en inspiratieplatform voor (potentiële) bezoekers aan Nederland. De webshop is vanaf januari 2013 beschikbaar in zes talen. 

INSPIRATIE OPDOEN EN BOEKEN
De samenwerking met Holland Factory, uitgever van onder andere de Holland Pass, past binnen de strategie van het NBTC om zoveel mogelijk relevante (inter)nationale partners en middelen te bundelen om de marketingkracht voor de bestemming Nederland te vergroten. Natasja Fortuin, manager online marketing NBTC : “Op onze holland.com websites kan de (inter)nationale bezoeker volop informatie vergaren en inspiratie opdoen over de bestemming Nederland. Met de webshop wordt het nu makkelijker om, voor en tijdens het verblijf in Nederland, een kaartje voor een museum of attractie te kopen. Hiermee voorzien we in de steeds individueler wordende informatiebehoefte van de bezoeker.” De webshop zal in eerste instantie beschikbaar zijn in zes talen: Nederlands, Engels, Duits, Frans, Spaans en Italiaans.

HOLLAND.COM
Holland.com is de officiële website van het NBTC in het buitenland en is een inspiratieplatform voor potentiele bezoekers aan Nederland. Aangezien online marketing aan belang wint binnen de middelenmix van het NBTC, wordt er de komende jaren fors geïnvesteerd in het vergroten van het aantal bezoekers op online kanalen. Het NBTC heeft voor holland.com de doelstelling het aantal bezoekers van de (mobiele) websites te laten groeien van jaarlijks 5 miljoen bezoekers naar 7 miljoen bezoekers in 2013.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *