Mosselbranche en toeristische sector Zeeland slaan handen ineen

Duitsers zijn gek op de Nederlandse kust en Zeeland; en mosselen en Zeeland zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Een samenwerking ligt dus voor de hand. Vanaf 1 september slaan VVV Zeeland, Het Nederlands Mosselbureau en NBTC Holland Marketing de handen ineen om de Duitser kennis te laten maken met Zeeland en de Zeeuwse mosselen. Het doel is om de bekendheid van de Zeeuwse mosselen te vergroten in Duitsland, om zo uiteindelijk meer Duitse gasten naar de Nederlandse en Zeeuwse kust te verleiden.

ZeeuwseMosselen_2Culinair imago Nederland
Nederland heeft veel mooie streekproducten, topchefs, dito (sterren)restaurants en gastvrije en gedreven telers. En Zeeland heeft prachtige streekproducten zoals mosselen, kokkels, oesters en zeekraal. Kortom, alle ingrediënten voor een smakelijk verblijf zijn aanwezig. Dit is echter nog onbekend bij veel potentiële, buitenlandse bezoekers. Hoog tijd om foodies uit Duitsland hiervan op de hoogte te brengen en ze te verleiden tot een bezoek aan ons land. Deze campagne richt zich op de Duitse consument en brengt de smaak van Zeeland bij onze oosterburen onder de aandacht. De aftrap van de campagne vindt in oktober plaats, tijdens de eerste Nationale Mosselweek in Keulen.

Groei bekendheid Zeeland en Zeeuwse mosselen
De Nederlandse kust is een belangrijk onderdeel van de internationale marketing van Nederland. In 2013 brachten ruim 1,2 miljoen Duitsers een vakantie door aan de Nederlandse kust. In Zeeland verbleven vorig jaar zo’n 550.000 Duitsers die bijna 160 miljoen euro uitgaven. Patrick Polie van VVV Zeeland: “We werken al langer samen met NBTC en met deze bundeling van krachten borduren we voort op het succes om meer Duitsers naar Zeeland te verleiden. Een bezoek aan de Zeeuwse kust kan het hele jaar rond en deze campagne zetten we bewust in om meer Duitsers in het naseizoen naar Zeeland te trekken.” Christine Fijnaut van Het Nederlands Mosselbureau: ”Deze samenwerking is bijna vanzelfsprekend. We richten ons op dezelfde doelgroep en willen gezamenlijk de bekendheid van Zeeuwse mosselen vergroten in Duitsland. Met als doel om Duitsers te stimuleren meer mosselen te eten. Als ze dat vervolgens tijdens een (herhaal)bezoek in Zeeland doen, is dat natuurlijk dubbele winst.”

Bron: persbericht NBTC

Zie ook:
www.mosselbureau.nl
www.vvvzeeland.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *