Leisure Boulevard roept op #ShareBrabant te gebruiken

Dertigduizend banen en zevenhonderd miljoen omzet in de Brabantse vrijetijdseconomie erbij en vooral: Brabant als meest gastvrije recreatieve regio van Europa. Dat zijn de ambitieuze doelen in de nieuwe provinciale aanpak ‘Visit Brabant | Connect Brabant’ die gisteren centraal stond tijdens een symposium, workshops en een bedrijvenmarkt van Leisure Boulevard. Onze bloggers Ruby Kramer en Karin Veldhuizen waren aanwezig tijdens deze dag.

Vrijetijdssector bast van creativiteit
Dat de vrijetijdssector in Brabant bol staat van initiatieven is tijdens de bedrijvenmarkt goed zichtbaar. In totaal presenteren 37 bedrijven zich. Van de gemeente Breda die nieuwe plannen voor de Spoorzone heeft tot Peerdrops die onder andere belevingsproducten ontwerpen voor publieksattracties. PanterKist (Ruby Kramer) stond op de bedrijvenmarkt om aandacht te vestigen op de souvenirwinkels.

Connect net zo belangrijk als Visit
Karin was aanwezig bij het tweede symposium. Daarin stonden de drie O’s centraal: ondernemers, onderwijs en overheden. Studenten legden aan de hand van hun onderzoeken uit hoe VisitBrabant en ConnectBrabant tot stand komt. Het gaat niet alleen om het binnen halen van gasten, maar juist ook om het verbinden van bedrijven in Brabant. Waarbij zij een oproep deden om #ShareBrabant te gaan gebruiken in social media.

share_brabant

Interessante workshops
De workshops die gevolgd konden worden hadden uiteenlopende onderwerpen. Albert van Schendel reageerde positief over aanwezige gasten tijdens zijn workshop die hij gaf over onverwachte indirecte effecten van evenementen. Ook waren er enthousiaste geluiden van bezoekers over de workshop storytelling en geomapping.

Kleine kanttekening
Het viel op dat er binnen Brabant nog wel een scheiding is tussen West- en Oost-Brabant. Menig discussie werd tijdens de lunch en borrel gevoerd over het feit dat Oost-Brabant meer publiekstattracties en grote steden heeft dan West-Brabant. Hoewel dit niet terug kwam tijdens het symposium of de workhsops, is het naar verwachting ook een taak voor Leisure Boulevard om Oost en West te verenigen met elkaar. Het gaat tenslotte om een ambitie van heel Noord-Brabant.

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *