Kwaliteit Food & Beverage belangrijk voor Ouwehands Dierenpark

In 1999 nam rasondernemer en dierenliefhebber Marcel Boekhoorn Ouwehands Dierenpark over. Sindsdien is er veel veranderd. Robin de Lange is de directeur van het park toonde de verschillende foodconcepten aan vakblad Recreatief Totaal en gaf diverse tips waarmee je de F&B efficiënter kunt inzetten.

Meer omzet uit je F&B
Het Jungle Restaurant wordt tegenwoordig ook ingezet voor zakelijke bijeenkomsten en feesten, onder het motto ‘feesten tussen de beesten’. Robin de Lange: “De pieken en dalen van het parkbezoek en de events lopen mooi contrair, zodat we dit restaurant optimaal kunnen gebruiken.

Routing is erg belangrijk. Er moet een aanbod zijn op de momenten dat je gasten er behoefte aan hebben. Wij zijn daar vooral achter gekomen door te experimenteren. Bij de ijsberen hebben we recent drie mobiele units vervangen door één vaste.

De piekmomenten zijn op elke locatie verschillend. We proberen het publiek in het park wat meer te spreiden. Dat lukt het best door de tijdstippen van shows goed af te stemmen.

Vers, lekker en met een verhaal
Jirri Sisnaiski is manager Food & Beverage en bewaakt het concept van de restaurants. Biologisch en duurzaam staan centraal; en het liefst zoveel mogelijk uit de eigen streek. Sisnaiski: “Dit jaar gaan we veel meer communiceren over de producten die we aanbieden. O.a. op de signing van de achterwanden van het buffet.”

Een andere trend is de toenemende vraag naar complete menu’s. Daarmee wordt ingespeeld op ‘gemak’. Bij fastfoodketens is deze combinatieverkoop al langer zichtbaar. Denk bijvoorbeeld maar aan de happy meals bij Mc Donald’s.

Er is op het gebied van gezond eten veel veranderd. Tegenwoordig worden goede en gezonde producten zeer op prijs gesteld. Toch blijft er ook een grote doelgroep trouw aan ‘de vette hap’. Die kun je dus niet zomaar uit je assortiment halen. Wel zijn alle frikadellen en kroketten biologisch. Het verhaal moet immers blijven kloppen.

kortom
Recreatiebedrijven kunnen vaak meer rendement halen uit hun foodservice. Kijk eens naar de locatie van je aanbod? Is er een aanbod op het moment dat je gasten trek krijgen? Er is een verschil tussen goedkoop inkopen en slim inkopen. Voor kwaliteit zijn veel gasten bereid om te betalen. Lekker eten en drinken is een belangrijk onderdeel van de totaalbeleving.

Lees het hele verhaal in Recreatief Totaal

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *