Krijgt Pokemon-Go een heropleving dankzij events?

Pokemon-Go, het succesvolle augmented reality spel voor de mobiele telefoon, gaat evenementen organiseren. Dat gebeurt in Europa in eerste instantie op locaties van winkelcentra van Unibail Rodamco. Met diverse updates en het organiseren van evenementen wil het moederbedrijf Niantic het spel nieuw leven inblazen.

Het spel Pokemon Go bestaat nu één jaar en heeft voor een doorbraak gezorgd in computerspelletjes die een link weten te maken met de werkelijke wereld (Augmented Reality.). Ook diverse recreatiebedrijven speelden afgelopen jaar, met succes, in op de Pokemon-rage.

Zie ook: Recreatiesector haakt volop aan op de Pokemon rage

Evenement als trekpleister
Alhoewel de piek van het aantal actieve Pokemon-spelers wel voorbij is, zijn er nog altijd meer dan voldoende fans die regelmatig nog het spelletje aan zetten om een nieuwe Pokemon voor hun collectie te vangen. Voor de fanatieke groep van Pokemon-spelers zullen de evenementen een reden zijn om te gaan reizen. Op de events zijn immers unieke items te winnen die in het normale spel niet beschikbaar zijn. Op 12 augustus komt het spel naar stadshart Amstelveen, en kunnen we zelf constateren hoeveel bezoekers het geupdate concept nog op de been brengt.
Waar de ontwikkelaars bij de lancering van het spel overvallen leken door het succes (de servers waren regelmatig overbelast), is er ditmaal duidelijk nagedacht over een commercieel model. Met het aanhaken van de winkelcentra van Unibail Rodamco heeft Pokemon er een partner bij die gebaat is bij een populair event op haar locaties. (= media aandacht + bezoek).

Het eerste event, georganiseerd door Pokemon Go vindt plaats op Grant Park in Chicago (VS) onder de naam ‘Pokemon Go Fest’. De tour langs zeven steden in Europa, w.o. Amstelveen, krijgt de naam ‘Pokémon GO Safari Zone events’.

Meer informatie: http://pokemongolive.com/events/safarizone/unibail-rodamco/

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *