Kansen voor kusttoerisme

‘Kustregio’s hebben van nature een voorsprong voor iedereen die een boost aan energie kan gebruiken. De verbinding met de gastvrijheidsindustrie is logisch.’ Dat was één van de uitgangspunten voor het minisymposium ‘Zeeën van kansen’ dat op 10 mei werd georganiseerd op de HZ University in Vlissingen.

Tijdens dit symposium werden de kansen voor Zeeland en andere kustgebieden van diverse kanten benaderd. O.a. met vier workshops, waarvan de presentaties inmiddels online staan:

1. Hoe creëer je een beleving? Door Judith van Poppel; De toerist van tegenwoordig is op zoek naar een beleving, maar dan wel één die authentiek is en die een blijvende herinnering achterlaat. Hoe creëer je die? Kijk door de bril van je potentiële klant en leer wat het belang is van een goed concept om een duurzame relatie met je gast op te bouwen.

2. Hoe speel je in op de toerist van de toekomst? Door Timo Derriks;. Elke toerist brengt zijn eigen achtergrond mee. Door de toenemende globalisering ontstaat een steeds grotere verscheidenheid. Uw gast van morgen is niet meer dezelfde als die van gisteren. Wat betekent dat voor u als ondernemer. Kunt u daar op inspelen? Zo ja, hoe dan? En wat kan dat opleveren?

3. Hoe kun je de kracht van de zee inzetten voor vitaliteit? Door Peter Kruizinga; Geen ander natuurlijk milieu heeft zo’n aantrekkingskracht op mensen als de zee. Daarvoor komen de meeste toeristen naar de kust. Die zee kan ook een bron zijn van gezondheid en vitaliteit. Hoe kun je daar als toeristisch ondernemer meer gebruik van maken?

4. Hoe beoordeel je de haalbaarheid van een innovatie? Door Frank Rothuis; Mooi dat er nieuwe concepten worden bedacht, maar zijn ze ook winstgevend te maken? Fris uw kennis op van selectiemethoden die u gebruikt bij het bepalen van de financiële haalbaarheid: terugverdientijd, rentabiliteit en netto contante waarde.

Meer informatie: www.kenniscentrumtoerisme.nl

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *