Formule-loze horeca hoger gewaardeerd

Foodclicks en More2Market deden onderzoek naar out-of-home horeca-outlets. Daaruit blijkt dat consumenten de foodservice van kleinschalige, niet formule-gebonden horeca gemiddeld hoger waarderen, dan de gastvrijheid die wordt georganiseerd vanuit een keten. Bij de ketens komt Van de Valk als beste uit het onderzoek.

landal paarse poort 2014  180
foodservice bij Landal

De formule-loze outlet scoorden gemiddeld een 7,9, terwijl de keten-formules uitkwamen op gemiddeld een 7,3. Naast Van der Valk, scoorden ook de ketens van Landal en Kwalitaria bovengemiddeld.

Van der Valk alweer de winnaar
In het onderzoek van Foodclicks worden eet- en drinkgelegenheden op diverse plekken beoordeeld. Naast de bedrijven met restaurants als hoofdactiviteit zijn dat bijvoorbeeld ook benzinestations, attracties en winkels met een food-outlet. Ook dit jaar staat Van der Valk weer bovenaan de ranglijst. Dat heeft het bedrijf te danken aan een goede score op alle vijf de beoordeelde aspecten (Locatie, omgeving, prijs, product, service). Op de kaart staan geen heel bijzondere gerechten. Maar de consument kan de herkenbaarheid en overzichtelijkheid blijkbaar goed waarderen.

Landal scoort met de mooie omgeving
De restaurants van Landal staan bij de formules op een mooie derde plek. Vooral het aspect omgeving kent een hoge score. Hierop wordt Landal met een cijfer ruim boven de acht het hoogst gewaardeerd van alle beoordeelde formules. Ook service en product krijgen een hoog cijfer. De prijs van het eten en drinken daarentegen kent een iets mindere beoordeling. Alhoewel dit aspect met een ruime zeven toch nog ruim voldoende is. (Zie ook ons artikel van juni j.l. waarin duurzame foodservice bij Landal uitgebreid wordt besproken.)

Er staat nog een recreatiebedrijf in de top-10. Dat is De Efteling met een achtste plek. Dat is net een plekje lager dan Het Rijksmuseum. Ook de Efteling scoort zeer goed op de aspecten ‘locatie’ en ‘omgeving’ (8). Het aspect ‘prijs’ (6) trekt de gemiddelde beoordeling flink omlaag.

Meer informatie: www.foodclicks.nl

2 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *