Engels taalgebruik en schreeuwerige reclame jagen 50+er van uw website

Beschouwt u senioren als een belangrijke  doelgroep voor uw bedrijf? Senioren houden van websites  die duidelijk, overzichtelijk en rustig qua uitstraling zijn, zonder bijvoorbeeld veel schreeuwerige reclame-uitingen. Dit laatste wordt namelijk door maar liefst 55% van alle respondenten genoemd als hun grootste ergernis bij het bezoeken van een website. Dit blijkt uit onderzoek van SeniorWeb onder ruim 700 senioren.

Ook aan Engels taalgebruik (32%), pop ups (31%) en een onduidelijke navigatie (24%) ergeren veel senioren zich. SeniorWeb vermijdt daarom bewust deze elementen op de website en spreekt zodoende ook veel senioren aan.

SeniorWeb houdt rekening met het navigatiegedrag van ouderen. Zo biedt de website een prominente zoekfunctie en wordt middels een footersitemap (websiteoverzicht) de inhoud van de website overzichtelijk weergegeven. Daarnaast wordt zo min mogelijk gebruik gemaakt van content die opent in een nieuw venster. Ouderen kunnen dan vaak de weg niet meer terug vinden. Engels taalgebruik wordt vermeden en moeilijke technische termen worden uitgelegd in het computerwoordenboek.

Met meer dan 120.000 leden is SeniorWeb de grootste computervereniging voor senioren. Zij besteedt in cursussen, website en tijdschrift volop aandacht aan de nuttige en vooral leuke aspecten van internet. Het jaarverslag 2010 van SeniorWeb laat zien waar de organisatie nu staat. Dit is te downloaden op de website: www.seniorweb.nl – Over SeniorWeb – Organisatie – Jaarverslag.

Bron: persbericht Seniorweb

 

Tip van de redactie: Doelgroepgericht teksten laten schrijven voor recreatiebedrijven: www.levendland.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *