Een cadeautje voor de culturele sector!

Met 773 museale instellingen, 537 theaterzalen en nog eens honderden bezoekerscentra lijkt het haast onwaarschijnlijk om nog onderscheidend te kunnen functioneren binnen de culturele sector. Waar begin je? Concurrentie op de prijzen, de programmering, de collectie, social media, interactieve tools, het personeel, de winkel of het restaurant? En is concurrentie eigenlijk wel de beste manier om je instelling te promoten.

Culturele worsteling
Als adviseur binnen de sector kom ik verschillende problemen tegen bij culturele instellingen. Niet alleen binnen mijn vakgebied van souvenirwinkels. Ik kwam er achter dat ik niet de enige ben die ziet dat culturele instellingen worstelen met het feit hoe zij rendabeler kunnen werken en beter hun doelen kunnen bereiken.

Wij geven een cadeautje
Ook Claudia de Graauw, Bob Driessen en Dennis Buster merkten alle drie dat het positief rommelt binnen de culturele sector. Iedereen wil wel, maar niet iedereen weet hoe. Dat bracht ons op het idee om in december een cadeautje aan de culturele sector te geven, het is tenslotte een feestmaand.

Inspiratiemiddag
Op 9 december 2013 organiseren wij een bijeenkomst speciaal voor culturele instellingen die bezig zijn met veranderingsmanagement en graag geïnspireerd willen worden door praktijkervaringen van ons en van elkaar. Want door eens over de schutting van een ander te kijken, zie je hoe jouw gras ook groen kan worden.

Ben jij er bij?
Heb jij 9 december van 15.00 tot 17.00 (aansluitend borreltijd) nog niks in je agenda staan? Reserveer deze datum dan voor deze praktische en inspirerende middag. Deelname is gratis als je van te voren je hebt aangemeld via info@panterkist.nl . De bijeenkomst wordt gehouden in het monumentale pand Carre in Tilburg. Meld je op tijd aan, want vol = vol.

_________________________________________________________________________
Benieuwd wie wij zijn? Hieronder leggen wij kort uit waar we voor staan!

“Wil je beslissingen en beleid maken op basis van informatie of op basis van onderbuikgevoel? Bij het maken van beslissingen en bepalen van beleid, wil je weten wat werkt. Inzicht in je effect helpt bij het legitimeren en verantwoorden van beleid en projecten. Onderzoek geeft inzicht in succesfactoren en verbeterpunten. Alles is meetbaar, ook al lijken je doelen erg abstract.” Claudia de Graauw Effectmeting en Doelbereik – Claudia de Graauw

“De tijd van winkeltje spelen is voorbij! In de huidige economie gaan consumenten bewust met hun geld om, stijgen de inkoopprijzen en dalen de entree inkomsten van culturele instellingen. Er moet dus op een andere manier inkomsten gegenereerd worden. Dat kan uitstekend met de verkoop van souvenirs. Geïnspireerd door de marketingmix kan elke winkel rendabel functioneren binnen een culturele instelling.” PanterKist – Ruby Kramer

“Wij merken dat nieuwe technieken goed toe te passen zijn in de authentieke omgeving van een culturele instellingen. Het leeft, borrelt en spartelt! Er zijn zoveel meer toepassingen mogelijk dan de bekende technieken. Het is altijd een uitdaging om samen met een culturele instelling tot de best passende oplossing te komen. Dat kan zijn van een andere grafische lay-out tot het toepassen van onze RFID Magic of Augmented Reality.” Stinkfinger – Bob Driessen en Dennis Buster

 

cadeaublog

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *