Campers steeds prominenter op de Kampeer en Caravan jaarbeurs

De oppervlakte aan campers op de Kampeer en Caravan Jaarbeurs lijkt steeds groter te worden. Dat is ook in overeenstemming met de beursenquête onder de bezoekers. De interesse in campers (38%) is inmiddels bijna net zo groot als in caravans (40%). Het aantal campings dat zich op de beurs presenteerde was zeer bescheiden.

SAMSUNG CAMERA PICTURESOpmars van de camper
Als we de beursenquête van 2016 en 2014 naast elkaar leggen dan krijgen we een beeld van de verschuivende belangstelling:

  • In 2014 bezat 92% van de bezoekers al een kampeermiddel (in 2016: 80%)
  • De verhouding caravan/camper lag in 2014 op 65% / 22% (in 2016: 48% / 23%)
  • Tentkampeerders blijven een bescheiden doelgroep; rond de 10%.

Ook uit de verkoopcijfers van kampeermiddelen blijkt de opmars van de camperaar: de caravanverkopen stegen dit jaar met 8 procent, terwijl de verkoop van campers lijkt te exploderen met maar liefst 15 procent: rond de zomer van dit jaar werd de 100.000ste kampeerauto in Nederland verwelkomd – een verdubbeling in tien jaar tijd.

Campings
Campings waren vooral vertegenwoordigd in hal 10, die werd gedeeld met de afdeling campingaccessoires. Het aantal campings was zeer bescheiden. De deelnemerslijst vermeldt voor Nederland: Ter Spegelt, Bubbelle, Het Zwarte Schaar, campings Ootmarsum/Dinkelland, de Groene Koepel (natuurkamperen/trekkershutten) en de kampeerboeren van de SVR. Daarnaast worden campings natuurlijk ook vertegenwoordigd door gidsen en platformen van de ACSI, ANWB of Campingnavigator. Een beursimpressie:

Meer informatie: www.kampeerencaravanjaarbeurs.nl

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *