De Theme Park Barometer van de Omnico Group en Blooloop onderzocht dit jaar vooral de houding va gasten ten opzichte van nieuwe technieken. Met name de ‘pre-booking’ van een complete pretparkdag, w.o. attracties, eten en souvenirs, staat hoog op het wensenlijstje. Het onderzoek werd uitgevoerd in China, Groot Brittannië en de VS.
Uit het onderzoek blijkt dat 90% van de respondenten het een goed idee lijkt om de hele trip naar een attractiepark van te voren te boeken. Onderdelen va zo’n boeking bevatten o.a. entreeticket, fast-pass, maaltijden, souvenirs (staan na afloop klaar bij een afhaalpunt), hotel, tijdstippen van attracties en gereserveerde plaatsen bij shows en foto-locaties. Voor deze pre-bookingen komen zowel de laptop (thuis) als een app op de mobiele telefoon in aanmerking.
Andere nieuwe technieken die de bezoekers graag omarmen tijdens hun dagje uit in een attractiepark:
- Deals op maat gemaakt voor de bezoeker (85%)
- Mogelijkheid om snel en eenvoudig af te rekene in het hele park met een cashless device. (b.v. mobieltje of polsband met chip.) (82%)
- Van tevoren een tafel reserveren in het restaurant met een persoonlijk welkom bij de aankomst. (82%)
- Van te voren een VIP experience boeken (82%)
- Advies over drukte in restaurants (tijdstippen) (82%)
- De eet en drinkmomenten voor de hele dag vastleggen en boeken (81%)
- Persoonlijk advies ontvangen tijdens je bezoek (81%)
- Mogelijkheid om de restaurantrekening te splitsen (vooral populair in het westen) (79%)
Het hele rapport (27 pagina’s) is gratis beschikbaar in ruil voor contactgegevens. In het rapport wordt een heel aardig toekomstbeeld geschetst van nieuwe technieke die de gastervaring in de toekomst nog verder kunnen verbeteren.
Meer informatie: http://themepark.omnicogroup.com/