De Theme Park Barometer van de Omnico Group en Blooloop onderzocht dit jaar vooral de houding va gasten ten opzichte van nieuwe technieken. Met name de ‘pre-booking’ van een complete pretparkdag, w.o. attracties, eten en souvenirs, staat hoog op het wensenlijstje. Het onderzoek werd uitgevoerd in China, Groot Brittannië en de VS.

Andere nieuwe technieken die de bezoekers graag omarmen tijdens hun dagje uit in een attractiepark:
- Deals op maat gemaakt voor de bezoeker (85%)
- Mogelijkheid om snel en eenvoudig af te rekene in het hele park met een cashless device. (b.v. mobieltje of polsband met chip.) (82%)
- Van tevoren een tafel reserveren in het restaurant met een persoonlijk welkom bij de aankomst. (82%)
- Van te voren een VIP experience boeken (82%)
- Advies over drukte in restaurants (tijdstippen) (82%)
- De eet en drinkmomenten voor de hele dag vastleggen en boeken (81%)
- Persoonlijk advies ontvangen tijdens je bezoek (81%)
- Mogelijkheid om de restaurantrekening te splitsen (vooral populair in het westen) (79%)
Het hele rapport (27 pagina’s) is gratis beschikbaar in ruil voor contactgegevens. In het rapport wordt een heel aardig toekomstbeeld geschetst van nieuwe technieke die de gastervaring in de toekomst nog verder kunnen verbeteren.
Meer informatie: http://themepark.omnicogroup.com/