Arts Holland lanceert app voor cultuurminnend publiek

Arts Holland, de Nederlandse kunst- en cultuuretalage voor de internationale cultuurtoerist, heeft haar portfolio uitgebreid met een unieke app. Deze app maakt het bezoekers van Nederland mogelijk om op eenvoudige wijze een ‘travel list’ en route te creëren op basis van persoonlijke interesses.

arts holland
screenshot van de app

Arts Holland Travel Guide
De ‘Arts Holland Travel Guide’ stelt gebruikers in staat om een gepersonaliseerde reislijst samen te stellen, zowel vanaf de desktop als de iPhone. Aan de hand van een agenda, disciplines, routes en een kaart kunnen events en locaties in de vier grote steden worden toegevoegd. De persoonlijke ‘travel list’ gidst gebruikers vervolgens door de steden aan de hand van een routebeschrijving. Door eigen foto’s toe te voegen, kan de reisbeleving verder gepersonaliseerd worden en kan deze tijdens en na de reis worden herbeleefd en gedeeld met vrienden via social media. De app is zowel on- als offline te gebruiken zodat de toerist hoge roamingskosten kan vermijden. De gebruikersvriendelijke app is compleet geïntegreerd met de Arts Holland website en de Arts Holland kaart en is gelinkt aan het open data platform. De app is gratis te downloaden in de iTunes App Store en beschikbaar in het Engels. Binnenkort zal de app ook voor Android beschikbaar komen.

Arts Holland

Onder de noemer ‘Discover the World’s Arts District’ brengt Arts Holland het unieke Nederlandse kunst- en cultuuraanbod in de Randstad onder de aandacht van de internationale toerist voor wie cultuur het hoofdmotief is. Onderdeel van het portfolio zijn de website www.ArtsHolland.com en een mix van PR-activiteiten, social media en online campagnes rondom grote culturele evenementen.

Arts Holland is een structureel samenwerkingsverband tussen NBTC Holland Marketing, de Nederlandse Uitburo’s en Waag Society. De campagne wordt financieel mogelijk gemaakt door de steden Amsterdam, Den Haag, Rotterdam, Utrecht, de provincies Noord-Holland en Utrecht en Stadsregio Amsterdam. Daarnaast investeren KLM Royal Dutch Airlines, Stichting Internationale Culturele Activiteiten (SICA) en Total Active Media in Arts Holland.

Bron: persbericht NBTC

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *