Ambitieuze toekomstplannen voor Toverland

Met het oog op de verdere ontwikkeling van Toverland is de heer dr. Pieter Cornelis per 12 oktober als directeur ‘strategie en ontwikkeling’ toegetreden tot de directie van het Noordlimburgse attractiepark. In deze functie zal hij zich toeleggen op de ontwikkeling en uitvoering van de plannen die het park voor de komende jaren heeft. Caroline Maessen blijft als algemeen directeur verantwoordelijk voor het huidige park en organisatie.

Caroline Maesen en Pieter Cornelis

Succesformule
Toverland vierde dit jaar haar 10-jarig bestaan. In dit decennium is het park jaar op jaar gegroeid en ontvangt nu meer dan een half miljoen bezoekers. Jean Gelissen is eigenaar van het attractiepark en bedenker van het succesvolle concept: “Steeds meer families weten ons te vinden en hebben 365 dagen per jaar én bij elk weertype een geweldige dag. Dit jaar stevenen we wederom af op een prachtig aantal bezoekers”. Behalve een indoorgebied met tientallen attracties kent het park ook in de buitenlucht  meerdere attracties waaronder de hoogste en snelste houten achtbaan van de Benelux.

Ambitieuze plannen
Gelissen: “Nu het concept zich bewezen heeft, gaan we het in de komende jaren verder ontwikkelen. Pieter Cornelis is daarbij de juiste man op het  juiste tijdstip”.  Toverland gaat o.a. de komende jaren diverse attracties toevoegen,  met name in het buitengebied waarvoor onlangs de eerste gronden zijn aangekocht.  Bij de investeringen zal men zich meer en meer richten op families met kinderen boven 12 jaar. Al deze attracties zullen evenals de houten achtbaan een eigen verhaal en thema krijgen. Het uiteindelijke doel is om de komende 10 jaar het aantal bezoekers te verdubbelen. In de plannen is ook ruimte voor verblijfsaccommodatie. Caroline Maessen die vanaf de opening leiding geeft aan het park: “Een andere doelstelling ligt op het vlak van de ‘software’. We vinden het als familiebedrijf belangrijk dat gasten een fijne dag in Toverland hebben. Hoewel we volgens onderzoek al hoog scoren op ‘klanttevredenheid’ blijven we hierin ook de komende periode investeren. We zullen ons ook op dit punt van de collega-parken onderscheiden”.

Attractieparken-kennis
Pieter Cornelis (45) is geen onbekende in de attractieparkensector. In mei 2011 is hij gepromoveerd aan de universiteiten van Tilburg en Tarragona op onderzoek naar de effecten van investeringen in Europese attractieparken. Eerder werkte Cornelis als Hoofd Onderzoek bij de Efteling en als universitair docent  Vrijetijdswetenschappen. Binnen Toverland zal hij ook verantwoordelijk zijn voor marketing, communicatie, sales, entertainment en imagineering.

Attractiepark Toverland, gelegen in het Noordlimburgse Sevenum, is in 2001 geopend. Het park maakt onderdeel uit van de Gelissen Group. Jaarlijks ontvangt Toverland meer dan 500.000 bezoekers. In 2010 is Toverland door consumentenprogramma “Radar” uitgeroepen tot beste attractiepark van Nederland. Meer informatie vindt men op www.toverland.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *