50plusbeurs in trek bij recreatiebedrijven

De 21e editie van de 50PlusBeurs, gehouden van 17 t/m 21 september in de Jaarbeurs Utrecht, trok dit jaar bijna 5% meer bezoekers dan in 2011 (toen: 96.712, nu: 101.256). Het aantal standhouders uit de toeristisch recreatieve sector is ook toegenomen. Met anderhalve hal ‘vakantie’ en één hal ‘kamperen’, lijkt de beurs een geduchte concurrent voor de Vakantiebeurs en de Kampeer en Caravan Jaarbeurs.

50 plusbeursVan de anderhalve hal ‘vakanties’ was ongeveer een halve hal gevuld met Nederlandse bestemmingen. De kampeerhal was dit jaar een nieuw onderdeel van de beurs. Daar stond een mix van campers/caravans, kampeermaterialen en kampeerbestemmingen.
De 50plusbeurs is een zelfstandige organisatie die de Jaarbeurs afhuurt voor haar evenement. De Vakantiebeurs en Kampeer en Caravan Jaarbeurs zijn activiteiten van VNU Exhibitions.

Dit jaar vulden 612 exposanten totaal 50.000 m2 beursoppervlakte in 6 hallen. Speerpunt in deze editie waren presentaties rond nieuwe technologie als robotica, domotica en sociale media. Verder veel aandacht voor campers, hybride auto’s en elektrische fietsen, alsook educatieve vakanties en digitale fotografie.

De groeicijfers bevestigen de interesse in specifieke doelgroepbenadering, en de potentie van de seniorenmarkt, ondanks berichten over economische crisis of aanpak van pensioenen.

Begonnen in 1993 als een initiatief met 112 (vaak non-profit) standhouders op 4000 m2 oppervlakte is de life-style beurs inmiddels uitgegroeid tot wereldwijd marktleider.

Meer informatie: www.50plusbeurs.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *