Brouwerij Boon in Vlaams-Brabant blaast dit jaar 50 kaarsjes uit en viert dat met een feestelijke combinatie van innovatie en traditie. De brouwerij, in 1975 opgericht door Frank Boon, lanceert een vernieuwd bezoekersparcours om deze mijlpaal te vieren.
Vernieuwd bezoekersparcours
Het toeristische parcours doorheen de brouwerij en foederkelders werd grondig vernieuwd. “Wie eerder al eens op bezoek kwam, zal aangenaam verrast zijn,” zegt Karel Boon. “Met extra infopanelen, sfeerverlichting, foto’s en tv-schermen wordt het bezoek informatiever en mooier, wat het geheel een nog fijnere ervaring maakt.”
De vernieuwing kadert in een bredere toeristische visie. “We willen onze lokale Oude Geuze- en Kriekcultuur delen met bezoekers. Als je ziet hoe onze bieren gemaakt worden, begrijp je dat wat in dat glas zit, niet zomaar een biertje is.” Het project werd mede mogelijk gemaakt met steun van Toerisme Vlaanderen, dat lambiekbieren promoot als toeristische troef voor het Pajottenland. Het vernieuwde bezoekersaanbod van Brouwerij Boon illustreert perfect hoe authentieke verhalen en lokale producten kunnen bijdragen aan een sterke toeristische beleving.
De brouwerij is het hele jaar wekelijks open op vrijdagen en zaterdagen. Op zaterdag kun je aansluiten bij een bestaande rondleiding.
Meer informatie: www.boon.be.