FlixBus herstart zijn netwerk in Nederland met aangescherpte veiligheidsmaatregelingen om passagiers en werknemers maximaal te beschermen. Vanaf 18 juni maakt FlixBus het voor reizigers weer mogelijk om vrienden en familie in Nederland en buurlanden te bezoeken.
Met de campagne 'Welkom Terug in Nederland' zijn in de eerste week al meer dan 3 miljoen mensen bereikt. Een ongekende start aldus de partners achter dit samenwerkingsverband.
SchatEiland Zeumeren, gelegen in het Veluwse Voorthuizen, is failliet verklaard. Met een oppervlakte van 5500m2 is dit indoor speelparadijs, met ook diverse buitenactiviteiten, een van de grootste indoor speelhallen in Nederland.
ID&T (bekend van o.a. Mysteryland en Sensation) verrast deze zomer met een gloednieuw concept. In de periode van 10 juli tot 17 augustus kunnen campingliefhebbers van alle leeftijden hun drukke agenda’s achter zich laten op de intieme camping genaamd Tijdloos.
Uit het steden- en strekenonderzoek van Hendrik Beerda blijkt dat vooral senioren hun vakantievoorkeur aanpassen aan de omstandigheden. Activiteiten in de omgeving zijn minder van belang; een natuurlijke omgeving staat voor veiligheid.
NBTC is in samenwerking met Royal Schiphol Group de vakantie sentiment monitor gestart: een serie metingen naar het reisgedrag van toeristen uit Nederland en internationale kernmarkten België, Duitsland, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten en China.
Het Sociaal Cultureel Planbureau (SCP) heeft een Essay gepubliceerd waarin gekeken wordt naar de tijdsbesteding van ouderen in verschillende levensfasen. De insteek is positief; er wordt vooral gekeken naar de activiteiten die ouderen nog graag willen en kunnen ondernemen.
Tien dagattracties, waaronder pretparken, dierentuinen en musea hebben de Ambitie van Gezond Uit ondertekend. Met het initiatief Gezond Uit werkt JOGG samen met dagattracties aan een gezonder voedingsaanbod tijdens een dagje uit. Dit is een van de manieren waarmee zij...
Het aantal gasten in de Nederlandse logiesaccommodaties is in het eerste kwartaal van 2020 in vergelijking met dezelfde periode een jaar eerder met 17 procent gedaald.
Destinatie Marketing Organisaties (DMO's) die gebruik maken van het website-systeem van Insiders, krijgen er veertien nieuwe functionaliteiten bij waarmee stad- en regiomarketing kan inspelen op de anderhalve meter samenleving.
Het organiseren van een vakbeurs vraagt om een lange en gedegen voorbereiding. De vakbeurzen, gericht op de recreatiesector, vinden bijna allemaal plaats in de laatste maanden van het jaar en in het begin van het nieuwe jaar. Maar mogen zij...