Wereldtrends recreatie 3: Reizen en slapen

In de serie whitepapers over wereldtrends recreatie is deze week de themapublicatie ‘Reizen en Slapen’ verschenen. Trendwatcher Hans van Leeuwen ziet dat disruptieve aanbieders zoals Aibnb en Wimdu zorgen voor een compleet nieuw speelveld. Maar het zijn niet de enige branchevreemde partijen die de markt voor verblijfsrecreatie betreden. Bestaande partijen worden daardoor geprikkeld om zich beter te onderscheiden met bijzonder aanbod.

hotel in een attractiepark (Bell Rock, EuropaPark)
hotel in een attractiepark (Bell Rock, EuropaPark)

Als er een markt is die onder druk staat door alle veranderingen van de laatste jaren dan zijn het wel de traditionele spelers in de markt zoals (boeren)campings, bungalowparken en hotels. Standaardisering en teveel van hetzelfde zorgt ervoor dat het al gauw niet interessant genoeg is voor de consument.

Welke onderwerpen komen aan bod?

  • Campings verminderen seizoenplaatsen
  • Veel cases van bijzondere accommodatieconcepten
  • Meerpersoonskamers voor hotel en bungalow
  • Nieuwe aanbieders (w.o. festivals) en snelle startups
  • Profileren als uitvalsbasis voor nieuwe, waardevolle ervaringen

“Allerlei nieuwe vormen van overnachten spelen in op nichemarkten. Hoe gaan we creatief om met overaanbod?”

De whitepaper is gratis beschikbaar op de website van Pleisureworld

Alle artikelen over dit onderwerp: #wereldtrends 2016

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *