Documentaire: Het geheim achter het succes van Studio 100

In het vierde deel van de documentairereeks Uitblinkers in Zaken wordt grondlegger en CEO Hans Bourlon van Studio 100 gevolgd. De strategie, de pretparken, de marketingmachine en uiteraard de populaire personages als Kabouter Plop, Maya de Bij, Heidi en K3 komen aan bod.

In 1996 richtten Gert Verhulst en Hans Bourlon een productiehuis op: Studio 100. Met karakters als Kabouter Plop, Bumba, Maya de Bij en Heidi groeide het uit tot het Disney van de Benelux. Die regio zijn ze nu ontgroeid. Maar hoe gaan ze de stap naar de wereldtop maken? In de documentaire zien we welke investeringen er gedaan worden. In Plopsaland is net zeven miljoen euro geïnvesteerd in een nieuwe zone: Heidiland. Maar: slaat die investering wel aan? En worden de nieuwe, extreem kostbare 3D-tekenfilms, die gemaakt worden in Parijs, een succes?

Ondernemers in de spotlight
Ziggo Zakelijk maakt de documentairereeks Uitblinkers in Zaken om succesvolle ondernemers in de spotlight te zetten. Het dient als een inspiratiebron voor andere ondernemers. De documentaires worden op onafhankelijke basis geproduceerd. De ondernemer hoeft dus geen klant te zijn van Ziggo en betaald niet voor de documentaire.

Meer informatie: www.ziggo.nl/zakelijk/inspiratie/in-zaken/studio-100/het-disney-van-de-benelux/

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *