Orlando (2): Grootste snoeptrommel voor attractie-exploitanten

Vorige week werd in Orlando de grootste vakbeurs ter wereld voor de attractieparken gehouden, georganiseerd door IAAPA. Op de beursvloer worden zelfs complete achtbanen neergezet ‘om eens even uit te proberen’. Vanuit de hele wereld komen exploitanten van attractieparken en andere bezoekerscentra naar de beurs om inspiratie op te doen. Een impressie van de beursvloer voor degenen die er dit jaar niet bij konden zijn…

Hollands glorie
Nederlandse bedrijven spelen een belangrijke rol in de toeleverende industrie van de attractiesector. Enkele bedrijven hadden hun krachten gebundeld in een Holland-paviljoen.

Klimmen en vliegen
Er waren diverse aanbieders van klimconstructies aanwezig. De trend van uitgebreide ziplines, die een rollercoaster-achtige rit maken, is bij diverse bedrijven te zien.

Food & Beverage
In de VS kent eten en drinken in attractieparken een heel nadere invulling dan in Europa. Het is vooral veel, vet en zoet. Dat zie je op de beurs ook terug in de producten en presentaties.

Nieuws en verhalen
Op de beurs worden ook diverse nieuwe producten en projecten gepresenteerd.

Inspirerend en indrukwekkend
En verder is er een bijzonder breed arsenaal aan producten die de vrije tijd op een leuke manier kunnen invullen. Niet alles is even nieuw. Een gedeelte van de beurs is ingericht met het segment dat in Nederland vaak op kermissen te zien is. (o.a. spellen.) De IAAPA vakbeurs is ‘de luxe snoeptrommel’ voor ondernemers in de recreatiesector.

Nog enkele filmpjes over innovaties op de beurs door In the loop (Meer IAAPA filmpjes op youtube)

Apparaat om zonnebrandcreme op te brengen (verdienmodel):

Act Catcher. 360 graden foto voor je social media (marketingtool):

Opblaasbaar dinosauruspak (beleving)

Kleinschalige ride met game (attractie)

De beurs trok in één week tijd 32.900 recreatie-professionals uit 120 landen naar Orlando.

Meer informatie: IAAPA Attractions Expo

Dit artikel is een deelverslag van het bezoek van de Pretwerk-redactie aan Orlando: #Orlando2015

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *