Artis wint prijs voor beste ‘no budget marketingproject’

Artis heeft de Gouden Broekriem 2011 gewonnen voor de public relations-campagne rondom de geboorte van olifantje Mumba. Deze prijs, uitgereikt door het ACMC (platform voor culturele marketing en communicatie), is voor het beste no-budget marketingproject van dit jaar. ‘Artis heeft op uiterst creatieve wijze, nagenoeg zonder budget, massale aandacht weten te genereren voor Mumba, het derde olifantje dat ooit in Artis is geboren. Hierdoor werd zij nog voor haar geboorte een icoon’ aldus de vakjury.

Olifantje in de baarmoeder. (Foto David Barlow photography)

Natura Artis Magistra is niet alleen blij maar ook heel trots op de prijs. Het laat zien dat je zonder budget, maar mét een creatief idee, heel veel aandacht kan genereren. Je kan mensen meenemen in je verhaal en daardoor ook verdieping geven. Artis brengt hiermee natuur dichter bij haar publiek, zowel fysiek, intellectueel als emotioneel. Artis hoopt dit in de toekomst ook te kunnen doen met dieren die op het eerste gezicht wat minder charismatisch lijken, maar waar heel veel moois over te vertellen is.

Natura Artis Magistra
Artis (1838) is de oudste dierentuin van Nederland, in hartje Amsterdam, waar natuur, cultuur en erfgoed samenkomen. Elk blad, elke boom, elk dier, elk gebouw, elk perk vertelt een eigen verhaal, telkens opnieuw. Samen vertellen ze het grote verhaal van de natuur en haar betekenis voor de samenleving.

Meer informatie: www.artis.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *