Opvallend is dat regiomarketing nog in de kinderschoenen staat. De vakdag ‘Zet je regio op de kaart’ op 12 oktober, staat in het teken van inspiratie van succesvolle campagnes en projecten op dit gebied. Met deze dag maken we een verbiding tussen alle losse initiatieven die er zijn in ons land, door onder andere het delen van kennis van inspirerende sprekers.
Faciliteer de camperaar in je regio en profiteer
De NKC heeft de afgelopen jaren naam gemaakt als kennisinstituut en vraagbaak voor alle denkbare spelers op het gebied van camperen. Deze positie maakt het mogelijk invloed te kunnen uitoefenen op wet- en regelgeving en internationaal belangen te behartigen ten gunste van de camperaar. Een van die terreinen is camperplaatsontwikkeling in NL en België. NKC-directeur Stan Stolwerk presenteert feiten en cijfers van deze groeibriljant en schetst hoe die groeibriljant te faciliteren.
De relevatie van een toeristenbureau
Richard de Bruin neemt u mee in een periode van 13 jaar waarin hij directeur was van Regionaal Bureau voor Toerisme Rivierenland. Hij vertelt hoe zijn organisatie, in de context van (inter)nationale veranderingen, in de loop van de jaren is doorgegroeid van een marketingorganisatie naar een destinatiemanagement bedrijf met gezonde verdienmodellen gebaseerd op vier pijlers: Kennis, Ontwikkeling, Informatie & Marketing.
Bijzondere locatie in Lelystad
Gemeente Lelystad, een van de uitstekende partners van deze dag, heeft voor de Vakdag op 12 oktober de bijzondere locatie Aviodrome aangeboden om u te verwelkomen. Met verschillende rondleidingen door Aviodrome maakt u kennis met de geschiedenis van deze locatie en hoort u over interessante ontwikkelingen. Tijdens deze Vakdag zal er ook een toeristisch ‘Innovatieplein’ aanwezig zijn waar bedrijven & organisaties, binnen de vrijetijdsector, hun diensten en toeristische producten promoten. Kom kijken, netwerken en inspiratie opdoen bij deze Vakdag, opgezet door Pleisureworld.
Meer informatie: www.zetjeregioopdekaart.nl