HomeToGo krijgt nieuwe investering van ’tientallen miljoenen’

Veel consumenten kiezen er voor op hun vakantieboekingen te doen op grote verzamelplatformen. In de bungalowsector is deze markt nog veel minder uitgekristalliseerd als we dat vergelijken met de hotelsector. Dankzij een investering van ’tientallen miljoenen’, wil het internationale vakantiehuizenplatform HometoGo haar leidende positie zeker stellen. Maar er zijn meer kapers op de kust…

HomeToGo, ‘s werelds grootste zoekmachine voor vakantiehuizen en appartementen, met meer dan 11 miljoen accommodaties afkomstig van 250+ providers wereldwijd, is erin geslaagd nog een aanzienlijke investering zeker te stellen in een Series C investering van huidige investeerders Insight Venture Partners, Acton Capital Partners en DN Capital. Global Founders Capital. Deze nieuwe ronde ondersteunt HomeToGo met extra kapitaal in een competitieve en marketing-intensieve markt, en zal zowel verdere groeiplannen als productontwikkeling ondersteunen.

Sinds de oprichting in 2014, heeft het van origine Berlijnse bedrijf succesvol meer dan 250 partners uit 200+ landen geïntegreerd waaronder Booking.com, Belvilla, HomeAway, TripAdvisor en Micazu. In minder dan 3 jaar tijd heeft het bedrijf lokale websites en apps gelanceerd in Europa, Noord-Amerika, Australië en Rusland. HomeToGo is inmiddels de grootste meta-zoekmachine voor vakantiehuizen en verstuurd maandelijks meer dan 20 miljoen gebruikers naar de websites van aangesloten aanbieders.

“Wij hebben vele metasearch-bedrijven gezien, maar dit is de eerste keer dat wij al zo vroeg zoveel terugkerende gebruikers zien. HomeToGo’s grip is met name te danken aan de gigantische investeringen in branding, voornamelijk middels TV-reclames die beloond worden met loyale terugkerende gebruikers. Om voldoende ruis te kunnen maken in de zeer competitieve markt van vakantiehuizen—waar de jaarlijkse marketinguitgaven in de miljarden oplopen met grote spelers als de Priceline Group en Expedia—heeft men zowel diepe zakken als het beste product in de klas nodig om te slagen.” zegt Harley Miller, Vice President van Insight Venture Partners. “We zijn erg blij dat we deze kans hebben om HomeToGo te mogen blijven steunen nu ze zich neerzetten als een ontzagwekkende kracht binnen de vakantiehuizen-markt.”

“Vakantieverblijven zijn een gefragmenteerde categorie in de reisindustrie en dit is economisch uitdagend vanwege de sterke competitie op alle marketingkanalen. Het extra kapitaal zal ons helpen om onze positie te versterken en wereldwijd verder te groeien in deze intense marketingomgeving, HomeToGo is nu bijvoorbeeld al een van de grootste uitgevers op het gebied van TV binnen de reismarkt.” zegt Patrick Andrae, CEO van HomeToGo. “We zijn trots op wat we bereikt hebben en dit is alleen mogelijk geweest door de steun van onze hoogwaardige investeerders en de toewijding en inzet van ons ervaren team bij HomeToGo.”

Over HomeToGo
HomeToGo is een onafhankelijke meta-zoekmachine voor vakantiehuizen die het mogelijk maakt om snel en makkelijk accommodaties te zoeken en te vergelijken. Consumenten hebben keuze uit meer dan 11 miljoen aanbiedingen in meer dan 200 landen van meer dan 250 aanbieder waaronder Booking.com, Belvilla, HomeAway, TripAdvisor en Micazu. Met gebruik van slimme filters kunnen de bezoekers gemakkelijk hun ideale vakantiehuis vinden op basis van bestemming, reisdata, budget en voorzieningen naar voorkeur. Gevestigd in Berlijn, bestaat het trio oprichters uit Patrick Andrä, Wolfgang Heigl en Nils Regge. Het bedrijf heeft momenteel meer dan 150 werknemers in dienst en is actief in 12 Europese landen, Rusland, Australië, Mexico en de Verenigde Staten.
meer informatie: www.hometogo.nl

Over Insight Venture Partners
Insight Venture Partners is een wereldwijd leidende venture capital en private equity firma die investeert in snel groeiende software, mobiel en internetbedrijven, die gericht zijn op transformatieve verandering binnen hun industrie. Opgericht in 1995, Insight heeft meer dan $16 miljard opgehaald en geïnvesteerd in meer dan 300 bedrijven wereldwijd. De missie is om executives met visie te vinden, te steunen en succesvol met ze te werken, door praktische expertise te bieden voor succes op lange termijn.
Meer informatie: www.insightpartners.com

Bron: persbericht Hometogo

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *