Beurs Festivak in het teken van ‘Digitale strategie’

We zitten midden in het vakbeursseizoen, en deze week is Festivak aan de beurt. Op 15 en 16 november komen in de Jaarbeurs Utrecht professionals bij elkaar op het gebied van festival- en evenementenorganisatie. Ook voor recreatiebedrijven, die evenementen organiseren, kan deze beurs interessant zijn.

Thema; digitalisering
De grote uitdaging van evenementorganisatoren is om niet alleen offline de evenementen optimaal te faciliteren, maar bezoekers verwachten dat events ook online een belevenis zijn. De consument wil zowel voor, tijdens als na het evenement op het door zijn/haar gekozen tijdstip informatie vergaren en zijn programma bepalen. Daarnaast willen zij commentaar geven en ervaringen delen, met zowel vrienden als grote groepen onbekenden. De mogelijkheid tot interactie en delen is groter dan ooit te voren.
Organisatoren moeten niet alleen creatief zijn in de manier waarop zij bezoekers voor zich winnen, maar ook om ze te behouden en loyaliteit op te bouwen. De vraag naar innovatieve en unieke oplossingen zowel on- als offline neemt daardoor toe.

Pyrotechniek op Festivak
Beursvloer en kennisprogramma
Op de beursvloer is en veelheid aan bedrijven te vinden die ondersteuning kunnen bieden bij het organiseren van een evenement of festival. Denk bijvoorbeeld aan:

  • Aanbieders op het gebied van afvalverwerking, decor, standbouw, licht, geluid, podia, techniek, verhuur, catering enz.
  • Evenementen-, communicatie en boekingsbureaus
  • (Zakelijke) dienstverleners op het gebied van personeel, advies, uitvoer, promotie
  • Vervoerders
  • Aanbieders van infrastructurele voorzieningen en aanpassingen
  • Locaties en accommodaties
  • Aanbieders van webservices zoals cms systemen, online media, databases, mobile- & email marketing, website bouw, applicaties

Daarnaast worden er op beide dagen diverse lezingen verzorgd. (Zie: programma Festivak)

Voor bezoekers uit de doelgroep is de beurs, na voorregistratie, gratis te bezoeken.

Meer informatie: www.festivak.nl/nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *