NBTC en Transavia.com werken samen aan marktbenadering Spanje en Italië

Het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC) en transavia.com werken dit jaar intensiever samen in de promotie van Nederland. De twee organisaties bundelen de krachten om de Spaanse en Italiaanse toerist te verleiden een bezoek aan Nederland te brengen.

Partnershipmarketing
De samenwerking richt zich specifiek op Italianen en Spanjaarden die voor een stedentrip of voor onze iconen naar Nederland reizen. In 2011 waren dit in totaal ruim 400.000 bezoekers die hier zo’n 195 miljoen euro uitgaven. Andrew van der Feltz, directeur Business Development & Operations bij het NBTC: “Deze samenwerking met transavia.com past binnen onze strategie om zoveel mogelijk relevante (inter)nationale partners en middelen te bundelen om de marketingkracht voor de bestemming Nederland te vergroten. Bovendien hebben we in zowel Spanje als in Italië de grootste online boekingssites betrokken om zo onze slag- en marketingkracht extra te vergroten.”

Ook Frankrijk in de planning
“Het NBTC is een belangrijke partner van ons”, aldus Rob van Dam, vice president Sales bij transavia.com. “Voor onze buitenlandse passagiers is het van belang dat niet alleen ons product aantrekkelijk is, maar ook de bestemming. Gezamenlijk promoten wij de bestemming Nederland én het vluchtaanbod. De jarenlange samenwerking werpt zijn vruchten af. Wij hebben de intentie om onze samenwerking de komende jaren te intensiveren en uit te breiden. Naast Spanje en Italië staat ook een samenwerking in Frankrijk in de planning”, aldus Van Dam.

Bron: persbericht NBTC

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *